Joanne Caddy je senior analytička politiky OECD na ředitelství pro vzdělávání a odbornou přípravu, kde vede práci v projektu PISA pro školy a vytváření efektivních učebních prostředí. Projekt PISA pro školy podporuje zlepšení škol po celém světě pomocí využití údajů poskytovaných PISA testy pro školy, které jsou v současné době k dispozici ve dvanácti zemích po celém světě (Andorra, Brazílie, Brunej Darussalam, Čínská lidová republika, Kolumbie, Japonsko, Mexiko, Ruská federace, Španělsko, Spojené arabské emiráty, Velká Británie a USA). Kromě výsledků testů poskytujeme společný referenční rámec, který pomáhá školám vybudovat své podkladové údaje, srovnávat svůj výkon na mezinárodní úrovni a vést smysluplnou výměnu slibných praktik s ostatními odborníky v daném oboru. Na předchozí pozici vedla Joanne multidisciplinární OECD týmy, které podporovaly státy v úsilí vybudovat efektivní národní strategii profesních dovedností posilováním celovládního přístupu k politice profesních dovedností a zajištěním širokého zapojení důležitých účastníků v deseti zemích (Rakousko, Norsko, Korea, Španělsko, Portugalsko, Peru, Mexiko, Nizozemí, Slovinsko, Itálie). Od roku 2009 až do poloviny roku 2012 byla poradkyní a manažerkou komunikace pro OECD ředitelství pro vzdělávání. Mezi lety 2000 a 2008 byla analytičkou politiky na OECD ředitelství pro veřejnou správu, kde vedla projekt otevřené vlády a veřejného zapojení v návrhu a dodání veřejné politiky a služeb. V roce 2006 byla na rok přidělena do komise pro státní služby Nového Zélandu (the New Zealand State Services Commission (SSC)), kde pracovala na pozici senior poradkyně v oblasti participace on-line. V letech 1998–2000 pracovala pro SIGMU, společný program poskytující podporu reformě veřejné administrativy v zemích střední a východní Evropy, společné iniciativy OECD a EU financované zejména EU. Joanne získala titul BA z přírodních věd na univerzitě v Cambridge (Velká Británie), titul MA z politologie na The Johns Hopkins University (USA) a Ph.D v oboru politologie a sociálních věd na European University Institute (Itálie).