Cílem příspěvku bude informovat o aktuálním stavu práce na Strategii vzdělávací politiky do roku 2030 a o tom, jak budou práce probíhat dále. Autor se zaměří především na hlavní východiska a... Read More
Rozhodování na základě podkladových údajů a spolupráce s příslušnými zainteresovanými účastníky jsou zásadní pro získání lepších studijních výsledků a spokojenosti studentů. Na základě údajů PISA z České republiky tato prezentace... Read More
Národní zjišťování výsledků vzdělávání na úrovni základních škol nevykresluje příliš optimistický obrázek. Informace z inspekční činnosti naznačují, že jedním z důvodů může být i nedostatek prostoru pro učitele pracovat s žáky... Read More
Pátým rokem zpracovává EDUin – s pomocí nezávislých expertů – analýzu, která se snaží zhodnotit stav vzdělávacího systému v ČR po stránce jeho vlastností i z hlediska jeho směřování. Delfskou... Read More
V příspěvku autoři krátce shrnou dosavadní reformní pokusy na Slovensku řízené shora, popíšou specifika aktuálního reformního dokumentu Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania, pokusí se o analýzu a nabídnou kritický... Read More
Většina evropských zemí čelí výzvě v podobě roztříštěnosti a oddělených zájmů odvětví ve fungování a rozvoji celoživotního poradenství a veřejné politiky. Vzhledem k různorodosti služeb kariérního poradenství narůstá počet zemí,... Read More
V příspěvku bude představena interaktivní metoda Delphi, která je zpravidla používána k formování skupinového expertního názoru ohledně vývojových priorit či scénářů budoucího vývoje. Následně bude prezentován postup využití této metody... Read More