Výtvarník Daniel Pešta označuje svoji tvorbu za „reaktivní“. Jejím prostřednictvím může reagovat na sebe i své okolí, ale primárně mu umožňuje zobrazit to, co vnímá jako problematické. V první řadě... Read More
Denně se dočítáme, co nového zjistili vědci o tom, jak se my lidé učíme, co nás motivuje k neustálému duševnímu pohybu, jak fungují naše mozky, co nám prospívá, aby naše... Read More
V neurovědách je jedním z nejuznávanějších modelů učení model predikční, který se snaží učení popsat jako postupné úpravy odhadů apriorních pravděpodobností reálnou zkušeností. Tato nepříliš šťavnatá formulace v sobě obsahuje jednu udivující zajímavost... Read More
Chceme děti správně vychovávat a dobře učit, ale zpravidla se málo zamýšlíme nad tím, co je správné právě pro naše dítě či určitého žáka. Děti nejsou stejné. Už od mala... Read More
(Ne)vědomý pohyb a identifikace s prostorem, jenž nás obklopuje. Na Eposovu přednášku naváže krátký ponor do nemíst v bezprostředním okolí galerie DOX (viz odpolední workshop Identita a prostor). Ohmatání onoho... Read More
Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA si vám dovoluje představit projekt Škola tančí, který vychází z dlouholetých zkušeností francouzského projektu Danse au coeur a snaží se ho adaptovat do českého prostředí. Jedinečnost... Read More
Otázku dobra a zla, morálky nebo charakteru řeší lidstvo odnepaměti. Jak na tom morálně jsme? Je člověk ve své podstatě dobrý, nebo zlý? Jsme-li dobří, proč děláme špatné věci? Jak... Read More
Divadlo utlačovaných aneb ne-divadlo, které hrají ne-herci pro ne-diváky. Představení DEKA: Jáchym se vypraví s kamarády ze školy a s oblíbeným učitelem na víkendový výjezd na chatu. I nejoblíbenější učitelé... Read More
Pojďte s námi zkusit na vlastní kůži, jak lze pracovat jinak ve škole a jak lze pochopit různé školní předměty jinak, a to skrze kreativní workshop. Choreografka a pedagožka vás... Read More
Dle teorie typů se každé dítě rodí s vrozenou preferencí přijímat informace a rozhodovat se určitým způsobem, který se sice v průběhu života vyvíjí, ale nemění. Toto „nastavení mozku“ se... Read More
Seznámíme se s tím, jak v souladu s fungováním mozku vést žáky k sebeřízení. Podíváme se na konkrétní situaci ze školy, například: žák mluví během hodiny ve chvílích, kdy mluví... Read More
Přednáška a krátké putování po nemístech v blízkém okolí. Procházka navazuje na Eposovu dopolední přednášku Identita a prostor a představuje krátký ponor do nemíst v bezprostředním okolí galerie DOX. Nevědomí... Read More
Vzdělávací program k výstavě Daniel Pešta: DeTermination Co nám umožňují naše stereotypy? A v čem nás omezují? A co dovedou předsudky? Žijeme v době a společnosti, v níž se projevy... Read More
V rámci workshopu budeme společně hledat odpovědi na otázky: „Proč potřebujeme reflektovat? Na co se v reflexi zaměřovat? A jakými způsoby na to můžeme jít?“ Prozkoumáme také podmínky, které jsou... Read More