Ve svém příspěvku se budu věnovat rolím jednotlivých aktérů ve vzdělávání a jak mohou přispět k dosažení úspěchu každého dítěte. Učitel, žák a rodič tvoří v tomto ohledu trojúhelník, který... Read More
Kdo všechno vstupuje v ČR do vzdělávání? A kolik vlastně takových organizací a lidí je? Je možné tento „ekosystém“ vůbec popsat a pochopit? Pokus o vizualizaci věcí, které jsou možná... Read More
ZŠ Staňkov usiluje, aby výuka měla skutečně dopad na učení dětí. To se daří lépe, když na to není sama. Spolupracuje v sítích iniciovaných různými organizacemi. Často jde o dlouhodobé... Read More
Network „Trvalá obnova školy“ vytváří pro lídry škol vhodné podmínky k bezpečnému sdílení zkušeností, poskytuje jim podporu při zavádění smysluplných změn a inovací, snaží se inspirovat a udržovat tyto spolupracující... Read More
Chartu SKAV nazvanou Desatero o vzdělávání snad není třeba připomínat. Je výsledkem několikaletého snažení členů nalézt ty nejzákladnější principy, na nichž se mohou všichni shodnout. Pro nás v Jednotě školských... Read More
Vysvětlím, jak je potřebné, aby každý mladý člověk dokázal vzít do vlastních rukou nejen svůj osud, ale i osud obecného blaha. Dále představím, co to znamená pro zprostředkování vzdělání a... Read More
Jak ředitelé škol zapojených v projektu „Pomáháme školám k úspěchu“ využívají rozvojové rozhovory s učiteli nad jejich osobními plány rozvoje k vykonávání své role pedagogických lídrů. Co tento nástroj ředitelům,... Read More
GLOBE je komunita žáků, učitelů a vědců sahající až k expertům z NASA. Všichni členové této mezinárodní sítě bádají, pozorují, rozvíjejí své výzkumné dovednosti a sbírají data o svém životním... Read More
Extra třída je určená žákům 7.‒9. ročníků ZŠ. Nabízíme školám metodiku, jak vtáhnout teenagery do života místní komunity. Žáci pojmenují, co chtějí v daném místě změnit, a projekt také sami... Read More
Poléváme, zaléváme nebo hasíme studující skrze preventivní aktivity a osobnostně sociální rozvoj. Využíváme nejrůznější metody, mnohdy však stačí vytvořit bezpečný prostor pro sdílení zážitků a pocitů, vyříkání si nejasností a... Read More
Spolupráce umělců s učiteli na přípravě a následně také realizaci výuky kreativními inovativními způsoby, které využívají umění. Program probíhá v různých předmětech s využitím různých umění a jejich technik. Konkrétně... Read More
Od září 2013 se v rámci Regionálních center Nadace Depositum Bonum na 21 místech ČR každý měsíc scházejí učitelé fyziky, aby načerpali inspiraci, podělili se o zkušenosti a vyzkoušeli si... Read More
Dějepis a další humanitně orientované předměty nestojí na středních odborných školách v centru pozornosti. Jeden rok jsme se skupinou dvaceti učitelů a učitelek na různých typech odborných škol pořádali semináře,... Read More
Pro JA Czech, nezávislou vzdělávací organizaci, je klíčová spolupráce s učiteli, kteří její programy na školách všech stupňů vedou či supervizují. Příspěvek ukáže příklad spolupráce s učiteli a výsledný dopad... Read More
Google EDU Group ČR (GEG ČR) je otevřené společenství učitelů, kteří pomáhají ostatním učitelům lépe využívat technologie. Ukážeme, co a jak děláme, a nabídneme spolupráci.
Hledáme partnery pro realizaci simulační hry WPG, což je týdenní vzdělávací projekt pro 35 dětí + 30 učitelů, který nabízí mnohovrstevné učení se od matematiky přes pochopení fungování světa a... Read More
Představíme celostní přístup k podpoře pedagogických týmů při zavádění inovací do výuky a při rozvoji kultury škol se zaměřením na úspěch každého žáka, učitele, ředitele…
Práce s dětmi na 2. stupni v Montessori programu je v ČR na začátku, přesto již po třech letech vidí učitelé a rodiče, jakou pomoc přináší dospívajícím v Montessori třídách.... Read More
Představíme vám příběh kluka, kterému když ostatní řeknou, ať skočí z okna, tak on… nakonec… skočí. Ačkoliv je takové chování obvykle považováno za nezdravé, ve Zdravé abecedě ho považujeme za... Read More
Na příkladu konkrétního dítěte chce příspěvek poukázat na přínos vzdělávání v programu Začít spolu a na jeho bezprostřední vliv na zlepšení kvality školního i osobního života dítěte. Příspěvek prezentuje paní... Read More
„Uau, to je z divočáka!“, vykřikne dívka a v ruce drží drobnou štětinu. „Výborně, máš pobytový znak a můžeš jej zasadit do příběhu – co se asi v lese dělo?“,... Read More
Představíme program RWCT zaměřený na rozvíjení učitelských dovedností, bez nichž metody ve výuce nefungují. Ukážeme, jak pomoci učitelům zvládnout dobře jejich „řemeslo“, aby mohli úspěšně implementovat metody aktivního učení.
Pedagogové lesních mateřských škol (LMŠ) vzdělávají podle Rámcového vzdělávacího programu, ale jejich práce vypadá v mnohém jinak než v běžné MŠ. Jak vypadá jejich příprava na program „venku za každého... Read More
Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) dlouhodobě spolupracuje s inkluzivními školami, mezi jinými i se ZŠ a MŠ Regionu Karlovarský venkov, a má za sebou již 7letou zkušenost se... Read More
V projektu „ICT nás baví“ jsme vyhodnotili zkušenosti učitelů s mentorskou podporou poskytovanou a přijímanou. Uvědomujeme si, že digitální technologie jsou pouze prostředkem výuky a nabývají svůj význam při vědomém... Read More
Přes 150 učitelů, kteří chtějí učit poutavě o složitých tématech dnešního světa, si vyzkoušelo koncept Filozofie pro děti na jedno- či dvoudenním semináři. Tato metoda učí děti, studenty i učitele... Read More